10 lucruri pe care le fac diferit oamenii fericiţi

Comments (0) Oameni

oameni-fericiti
Share on Facebook0Pin on Pinterest0Tweet about this on Twitter0Share on Google+0

Obiceiurile tale îți creează fericire mai mult decât orice altceva în viață. Iată câteva lucruri pe care oamenii fericiţi le fac diferit.

  1. Îşi creează propria fericire (nu stau să o aștepte).

Fiecare secundă pe care o pierzi așteptând fericirea este o secundă pe care ai fi putut să o folosești pentru a o crea. Oamenii cei mai fericiți nu sunt cei mai norocoși, cei mai bogați sau cei mai frumoși; cei mai fericiți oameni sunt cei care fac un efort pentru a fi fericiți. Dacă dorești să îți creezi propria fericire, va trebui să începi prin a face din aceasta o prioritate. Muncim din greu pentru a nu dezamăgi alte persoane, dar facem acest lucru adesea în detrimentul propriei noastre fericiri.

  1. Se înconjoară cu oamenii potriviți.

Fericirea este contagioasă. Dacă ai în jur oameni fericiți îți construiești încredere și îți stimulezi creativitatea. Petrecerea timpului cu oameni negativi are efectul opus – ei vor ca oamenii să li se alăture din milă, astfel încât aceștia să aibă o părere mai bună despre ei înșiși. Gândește-te astfel: Dacă o persoană ar fuma, ai sta acolo toată după-amiaza inhalând fum la mâna a doua?

  1. Dorm suficient.

Nu pot spune destule despre importanța somnului pentru îmbunătățirea stării de spirit, concentrării și auto-controlului. Atunci când dormi, creierul tău literalmente se reîncarcă, eliminând proteinele toxice care se acumulează în timpul zilei, ca produse secundare ale activității neuronale normale. Acest lucru te asigură că te trezești alert și cu capul limpede.

Energia, atenția și memoria sunt toate reduse atunci când nu ai parte de suficient somn de calitate. Privarea de somn crește, de asemenea, nivelul hormonilor de stres pe cont propriu, chiar și fără un stresor prezent. Oamenii fericiți fac din dormit o prioritate, deoarece îi face să se simtă bine și ei știu cât de prost se simt atunci când nu dorm destul.

  1. Trăiesc clipa.

Nu îți poți atinge potențialul maxim până când nu înveți să-ți trăiești viața în prezent. Vinovăția nu poate schimba trecutul, și nici anxietatea nu poate schimba viitorul. Este imposibil să fii fericit dacă ești mereu în altă parte, în imposibilitatea de a îmbrățișa pe deplin realitatea (cu bune sau rele)  acestui moment.

Pentru a te ajuta să trăiești clipa trebuie să faci două lucruri: În primul rând, să accepți trecutul. Dacă nu vei face pace cu trecutul tău, nu te va părăsi niciodată și, în acest sens, se va crea viitorul tau. În al doilea rând, să accepți incertitudinea viitorului. Îngrijorările nu își au locul aici și acum.

  1. Învață să se iubească.

Cei mai mulți dintre noi nu au nicio problemă în a se minuna de calitățile prietenilor noștri, dar poate fi greu să apreciem propriile noastre calități. Învață să accepți cine ești și să îți apreciezi punctele forte. Studiile au arătat că practica auto-compasiunii crește numărul de alegeri sănătoase pe care le facem, îmbunătățește sănătatea mentală și scade tendința de a amâna.

  1. Apreciază ceea ce au.

Fă-ți timp pentru a contempla lucrurile pentru care ești recunoscător. Îți va îmbunătăți starea de spirit, doarece reduce hormonul stresului cortizol cu 23 de procente. Cercetările efectuate la Universitatea din California, Davis au constatat că persoanele care au lucrat să-și cultie o atitudine de recunoștință au experimentat o îmbunătățire a stării de spirit, energiei și bunăstării fizice. Este posibil ca nivelele mai scăzute de cortizol să fi jucat un rol major în acest sens.

  1. Fac sport.

Punerea corpului în mișcare chiar și doar pentru 10 minute eliberează GABA, un neurotransmițător care îți calmează creierul și îți ține sub control impulsurile. Oamenii fericiți își fac un program de exerciții fizice regulat și îl urmează, deoarece știu că au un efect uriaș asupra stării lor.

  1. Iartă, dar nu uită.

Oamenii fericiți iartă pentru a preveni pica, dar niciodată nu uită. Emoțiile negative care vin cu purtatul picii sunt de fapt un răspuns al stresului. Menținerea acelui stres poate avea consecințe devastatoare pentru sănătatea și starea de spirit, iar oamenii fericiti știu să evite acest lucru cu orice preț. Cu toate acestea, oferind iertarea nu înseamnă că îi vor da unui răufăcător o altă șansă. Oamenii fericiți nu vor fi împotmoliți de tratamentele rele ale altora, sunt asertivi în a se proteja de la rău în viitor.

  1. Îşi conștientizează sentimentele.

Dacă încerci să îți reprimi emoțiile nu te vei simți doar rău; îți faci rău. dacă înveți să fii deschis despre sentimentele tale îți va scădea nivelul de stres și îți vei îmbunătăți starea de spirit. Un studiu a sugerat chiar că a existat o relație între cât timp trăiești și capacitatea de a-ți exprima emoțiile. Aceasta a constatat că oamenii care au trăit cel puțin 100 de ani au fost semnificativ mai expresivi emoțional decât o persoană medie.

  1. Se concentrează pe ceea ce pot controla.

În loc să te oprești asupra lucrurilor pe care nu le poți controla, încearcă să îți concentrezi eforturile asupra lucrurilor pe care le poți. Ai mult de mers până la locul de muncă? Ascultă cărți audio. Te-ai lovit la picior în timp ce alergai? Încearcă să înoți. Oamenii fericiți sunt fericiți pentru că trec peste eșecurile lor, nu pentru că nu eșuează.

Share on Facebook0Pin on Pinterest0Tweet about this on Twitter0Share on Google+0

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>