4 alimente esențiale pentru un creier mai sănătos

Comments (0) EU

Alimente Esentiale pt Creier

De-a lungul ultimului deceniu, cercetătorii au descoperit în mod repetat că un regim alimentar sănătos este puternic corelat cu un risc redus de probleme de sănătate mintală, în special depresie, demență și tulburări de deficit de atenție. De exemplu, un studiu efectuat la Universitatea din Navarra din Spania asupra unor studenți sănătoși, timp de patru ani, a raportat scăderea cu 42% a riscului de depresie pentru cei care au urmat o dietă mediteraneană (bogată în fructe de mare, frunze verzi și cereale integrale).

Hrănește-ți creierul

Alimentele conțin substanțe necesare creierului. O singura celulă a creierului creează energie și se conectează să comunice cu mii de alte celule. De aceea, creierul tău cere mai multă energie și nutrienți decât oricare dintre celelalte organe-20% din tot ceea ce mănânci reprezintă energie pentru creier!

Hrana este cel mai bun medicament

Cele mai bune alimente se combină: fructe de mare, legume verzi, nuci și fasole … și, desigur, ciocolată. Acestea conțin nutrienți de care creierul tău are nevoie pentru a funcționa bine: complexul de vitamine B, omega-3 și grăsimi bune, minerale și fitonutrienți (substanțe nutritive din plante).

  1. Migdale și nuci

Migdalele și nucile ne arată importanța “grăsimilor bune” și a gustărilor sănătoase. Migdalele sunt surse de vitamina E, în lipsa căreia apare depresia, cu care se confruntă o bună parte din populație.

  1. Linte și fasole

Leguminoasele oferă proteine din plante și adaugă mai multe fibre dietei noastre-două elemente importante pentru sănătatea noastră. O cană de linte conține 90% din doza zilnică necesară de acid folic, una din vitaminele din complexul de B-uri, care produce serotonină și dopamină, două molecule cheie din creier cu efecte asupra stării de spirit, atenției și gândirii.

  1. Și pentru desert …

Ciocolata neagră are molecule magice. Într-un studiu recent de la Universitatea din Columbia, cercetătorii au inversat declinul memoriei din cauza vârstei, folosind extracte de cacao.

  1. Alimente care conțin fermenți

Cercetătorii și-au dat seama că microorganismele care fac parte din flora normală a intestinului au efecte benefice asupra sănătații fizice și mentale. Așă că unele alimente cu fermenți, cum ar fi iaurtul, chefirul și varza murată ar trebui incluse în alimentație. În plus, înlocuiește zaharurile simple și glucidele rafinate cu acei carbohidrați complecși din alimentele integrale (spre exemplu, un măr în locul sucului de mere).

Fiecare aliment sănătos înseamnă sănătate pentru creierul tău. Așa că nu ezita să încerci aceste alimente!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

More in Oameni, Scrisori de bine
Filtru de aer împotriva virusului COVID 19
A fost realizat primul filtru de aer capabil să rețină și să omoare virusul COVID 19.

Cercetătorii de la Universitatea din Houston au reușit să realizeză un filtru de aer capabil să prindă și să omoare...

Close