5 sfaturi ca să faci față avalanșei de informații din aceste zile

Comments (0) Scrisori de bine

Avalansa de informatii

Dacă deschizi televizorul, poate părea că suntem închiși într-o carte de matematică absurdă. Ecranul se umple instant de cifre, grafice, previziuni, statistici. Și ce e cel mai dureros e faptul că toate acestea se referă la oameni bolnavi, care luptă sau care au pierdut lupta cu noul coronavirus. Dar cum facem așa încât să nu ne cuprindă panica din cauza informațiilor de care ne lovim și în același timp să fim informați? Uite cinci tehnici pe care le aplic zilele acestea și care te-ar putea ajuta și pe tine.


1. Realitatea este mai mult decât știrile de la TV

 În general, dacă urmărești un jurnal dacă urmărești un jurnal de știri, poți rămâne cu impresia că a venit apocalipsa. Acest lucru este cu atât mai valabil zilele acestea. Ce trebuie să înțelegem însă este faptul că lumea înseamnă mai mult decât un grupaj de știri. Prin definiție, jurnalismul trebuie în primul rând să atragă atenția asupra lucrurilor care nu funcționeze, să sancționeze derapaje și să aducă în față problemele care i-ar putea afecta sau îi afectează pe oameni. Ideea de a ne dori ca jurnalele de știri să conține un număr egal de știri pozitive și știri negative este absurdă, pentru că lucrurile ar trebui să funcționeze altfel: noi, privitorii, trebuie să conștientizăm faptul că realitatea nu este definită doar de știri. Pe lângă informații despre infectați și decedați, realitatea noastră mai cuprinde prietenii care fac voluntariat, familia noastră de acasă și multe alte lucruri pozitive pe care nu ar trebui să le neglijăm.


2. Nu lăsa televizorul pornit întreaga zi

Chiar dacă suntem aproape toată ziua acasă, ar fi o idee proastă ca televizorul să fie pornit în mod continuu pe un post de știri. Jurnalele de știri sunt repetitive și nu sunt gândite așa încât să aducă ceva nou la fiecare oră. Unii vor încerca să creeze această senzație, însă adevărul este că asta nu se întâmplă. Tocmai de aceea, sănătos ar fi să urmărești jurnalele de știri de la anumite ore. Poate cel de la prânz și jurnalul principal, care de obicei este seara. În rest, încearcă să faci ceva care să te deconecteze de la situația actuală. Citește, fă sport în casă, joacă-te, socializează cu prietenii tăi folosind aplicații online etc.


3. Nu adormi uitându-te la știri

Mulți psihologii și specialiști care studiază problemele de somn îți vor spune că a avea un televizor în camera în care dormi este o eroare. Ideea de a adormi cu televizorul pornit pe un program de știri este cu atât mai nocivă mai ales în contextul actual. Nu te ajută la nimic să intri în lumea viselor în timp ce pe fundal ai o discuție despre dezastrul din spitale, despre noile statistici cu privire la persoanele infectate cu noul coronavirus sau alte informații cu potențial deranjant. Personal, dorm mult mai bine de când nu mai am un televizor în camera în care dorm. Și cred că are logică: dormitorul ar trebui să fie pentru o mulțime de alte activități, mai puțin informarea cu privire la problemele zilei.


4. Evită să cazi în cealaltă extremă. Dezinformarea nu ajută

De foarte multe ori mi se întâmplă să întâlnesc oameni care îmi spun cu mândrie că nu au un televizor și că nu sunt interesați de știri. Este un punct de vedere, însă gândește-te bine dacă asta chiar te ajută. Până la urmă, noi controlăm ceea ce vedem la TV, iar dacă anumite posturi nu ne plac, nu înseamnă că nu avem nevoie de informații. Cu atât mai mult în astfel de momente, avem nevoie de informații corecte. Cum ne asigurăm că sunt corecte? Fiind atenți la sursele din care ne informăm. Trebuie să fie surse consacrate, cu o credibilitate dovedită în timp și verificate.


5. Discută cu prietenii tăi despre ceea ce se întâmplă

Realitatea poate fi uneori copleșitoare. Oricât de puternic ești din punct de vedere psihic, este posibil ca în anumite momente să ai pe cineva care să te ajute cu un „reality-check”. Sau mai pe românește, să te readucă cu picioarele pe pământ. Socializează cât mai mult și discută lucrurile care te îngrijorează. Dezbaterile au tot timpul efecte pozitive. Hai să profităm de ele, astfel încât să putem rămâne pozitivi în această perioadă.

Comments are closed.

More in Oameni, Scrisori de bine
Filtru de aer împotriva virusului COVID 19
A fost realizat primul filtru de aer capabil să rețină și să omoare virusul COVID 19.

Cercetătorii de la Universitatea din Houston au reușit să realizeză un filtru de aer capabil să prindă și să omoare...

Close