Ce fac eu cu mine…în pandemie?

Comments (0) Scrisori de bine

timp cu tine

Vestea imperativității distanțării sociale a căzut că un fulger peste extrem de multe persoane. Am încercat să înțeleg, la nivel personal, această reacție. Vorbeam cu prieteni sau necunoscuți care se încurcau în motivații atunci când încercau să îmi explice de ce nu sunt de acord să stăm acasă. Nu mă refer aici la motivații de afaceri, care sunt relevante ci la lucrurile ce țin de sfera personală. Până când, de la o prietenă, am primit un răspuns, rostit oarecum în șoaptă, ca o destăinuire: „mi-e teamă să petrec timp cu mine pentru că nu știu ce să fac!”

Fiind convinsă că este un răspuns pe are mulți dintre noi l-ar da, m-am gândit ca, în articolul de astazi, să discutăm despre ce putem face atunci când suntem singuri.

Ce înseamnă a fi împăcat atunci când ești tu…cu tine?

Starea de echilibru, de impăcare cu tine însuți și de apreciere a timpului în singurătate este legată de nivelul de mulțumire față de propria viața și propriile decizii.  Teama de a fi doar tu cu tine dispare în momentul în care crezi și înțelegi că prezența ta este importantă, că și tu contezi, fiind în armonie cu deciziile și acțiunile tale, indiferent de restul opiniilor. Un studiu recent realizat de o echipa de psihologi din SUA arată faptul că oamenii cărora le place să petreacă timp singuri sunt mai puțin tensionați, morocănoși sau speriați.

Prin urmare, o lecție importantă de la pandemia de coronavirus ar trebui să fie aceea de a învăța că nu este nimic greșit în a fi doar tu cu tine și cum poți folosi acest timp.

Timpul tău cu tine însuți

Petrecerea de timp cu tine reprezintă prima treaptă către a fi împăcat cu tine. Mai jos poți regăsi câteva lucruri pe care îți recomand să le faci începând chiar de astăzi.

Ce te face să te simți viu?

Discută cu tine însuți și identifică acele lucruri care te fac fericit. Care este ultimul lucru care te-a făcut să zâmbești? Când ai fost entuziast? Încearcă să creezi o listă cu aceste lucruri. Identifică cel puțin zece lururi diferite, sinonime cu bucuria sau cu starea de bine. Gândește-te la activități simple cum ar fi să plantezi flori sau să savurezi o ceașcă cu ciocolată. Pune lista într-un loc accesibil și ai grija sa o recitești în fiecare dimineață, cum te trezești. Include cel puțin un element în rutina zilnică.

Învață ceva nou

Continua cu o listă în care să incluzi lucrurile pe care ți-ai dorit întotdeaună să le faci. Atunci când ai un timp al tău, profita de el concentrându-te asupra dezvoltării de noi abilități sau realizării activităților pentru care nu ai avut niciodată timp. Acest lucru va deschide drumul către noi oportunități de dezvoltare creativă. Alegerea de noi hobby-uri îți va permite să înveți mai multe lucruri despre tine, să fii mai răbdător și se te exprimi în modalități noi.

Nu-ți fie teamă să ieși din zona de confort. Așa cum spunea și Nicolae Iorga, „temnița cea mai de temut este cea în care te simți bine.” În afara zonei de conform este locul unde se întâmplă magia. Nu vei performa din prima încercare însă te vei dezvolta și se vor deschide noi orizonturi.

Aloca-ți timp să te înțelegi

Nu pune prea multă presiune pe tine. Dacă observi că ești stresat, anxios sau deprimat, aloca-ți în fiecare zi timp pentru a-ți analiza sentimentele. Ține un jurnal și notează în el orice îți trece prin minte. Dacă vei scrie zilnic, jumătate de oră, toate lucrurile care îți vin în gând, fără a le bloca sau modifca, vei fi surprins câte lucru poți afla despre tine. Ținerea unui jurnal te poate ajuta să rezolvi problemele emoționale. Scrie inclusiv fapte sub forma de eliberare astfel încât emoțiile reprimate să poate găsi o exprimare.

Meditația și yoga sunt și ele foarte utile pentru a te elibera de stres. Vei înțelege importanța și valoarea liniștii și te vei cunoaște mai bine. Acum ai posibilitatea de a-ți aloca timp pentru un program complet de yoga. De asemenea, în timpul zilei, când își fac loc sentimentele negative, ia-ți cinci minute pentru tine, respiră lin și golosește-ți mintea de toate gândurile. Găsește-ți un loc din casă unde să te simți confortabil, pune în surdină muzică de relaxare, închide ochii și vizualizeaza-te în locul preferat. Simte-l prin toți porii și folosește-ți toate simțurile. Ești la mare? Bucură-te de briză și admiră cum se sparg valurile la țărm. Sau la munte? Privește cât de semnețe se înalță crestele și bucură-te de verdele viu ce te înconjoară. Ulterior, nivelul de stres se va reduce iar tu îți vei putea continua ziua zâmbind.

Tu îți aloci timp pentru tine? Dacă da, cum îl petreci? Te-ai invitat vreodată la o cină pentru a te cunoaște mai bine? Te asigur că merită!

Comments are closed.

More in Oameni
Căsătoriile pe Skype, ultima modă în vremea Coronavirusului

Noul coronavirus a provocat nu numai o pandemie de proporții globale, ci și schimbări sociale la care nimeni nu s-ar...

Close