Ce se întâmplă cu părul tău atunci când nu mai foloseşti şampon?

Comments (0) CSR, EU

par frumos miscarea anti-sampon

Vânzările de șampon din lumea întreagă au scăzut dramatic pe parcursul anului trecut, în parte datorită faptului că multe femei și-au dat seama de modul în care acesta afectează părul.

Șamponul nu este doar inutil, ci ingredientele sale afectează uleiurile naturale ale părului, inducând scalpului semnale care îl fac să producă mai mult sebuum decât este în mod normal necesar:

„Acest lucru duce la exces de ulei – păr gras – pe care apoi încercăm să îl “reparăm”, cu mai mult șampon. Este un cerc vicios și o lovitură de stat destul de genială pentru industria șamponului, pentru că cu cât folosiți mai mult șampon, cu atât mai mult și mai des trebuie să-l folosiți.” (The Telegraph)

Un număr tot mai mare de oameni a observat comercializarea înșelătoare de șampon și ciclul ciudat de dependență de spălare pe care îl creează. De aceea, s-a pornit o acţiune generală împotriva acceptării pe scară largă a șamponului, prin refuzul de a-l mai folosi. Se numește mișcarea “nu poo” și ia forme variate. Rezultatul? Pletele fabuloase, moi, bogate, non-crețe, care necesită o fracțiune pentru a fi menținute. (Pot atesta acest lucru, după ce am renunțat la șampon pentru bicarbonatul de sodiu și oțetul de mere în urmă cu trei ani.)

Mișcarea anti-șampon a început să afecteze industria șamponului, care este pe cale de a lua o lovitură adevărată. Vânzările în Regatul Unit au scăzut cu 23 de milioane £ (28,2 milioane USD $), în ultimul an, potrivit unui studiu recent realizat de Nielsen, o companie care realizează analize de consum. Un purtător de cuvânt al organizaţiei care a pornit această campanie, Jessica Ragoschke, a declarat pentru The Grocer că există câteva motive pentru scăderea consumului de şampon, iar campania “nu-Poo” este cu siguranță unul dintre ele:

„Oamenii lucrează acasă, fac detoxing fără utilizarea unui șampon, și mai puțini oameni fumează, așa că femeile folosesc mai puțin șampon şi mai mai rar decât înainte. Consumatorii își simplifică rutina de îngrijire a părului și optează pentru un stil mai casual sau natural, folosind în acelaşi timp produse de substituție cum ar fi șamponul uscat”.

Brandurile de șampon Pantene și Head&Shoulders au avut scăderi de vânzări cu 7,9 procente, iar Herbal Essences a scăzut cu 14, 6 procente. Atunci când oamenii cumpără șampon în aceste zile, optează pentru branduri mai ieftine, în loc să aleagă brandurile de lux prea scumpe.

Pare puțin probabil ca șamponul să mai revină pe piaţă ca un produs atât de folosit cum a fost până acum, în special în cazul în care producătorii convenționali continuă să introducă produse chimice care îi fac pe clienți suspicioși. Lucrurile simple sunt frumoase, spun ei, și aceasta este exact direcția în care se îndreaptă îngrijirea părului.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

More in Oameni, Scrisori de bine
Filtru de aer împotriva virusului COVID 19
A fost realizat primul filtru de aer capabil să rețină și să omoare virusul COVID 19.

Cercetătorii de la Universitatea din Houston au reușit să realizeză un filtru de aer capabil să prindă și să omoare...

Close