Şase motive pentru care să mergi mai des pe jos

Comments (0) EU, Oameni

mersul pe jos

Doar pentru că este ușor nu înseamnă că nu şi este eficient! Când vă gândiţi la “exerciții”, vă imaginați cum intrați în mașină și conduceți până la sala de sport, unde vă luptați cu mașini ciudate în timp ce respirați un aer de interior, înainte de a vă întoarce în mașină și de a conduce spre acasă. Este un scenariu plăcut? O mulțime de oameni iubesc să meargă la sala de sport, însă dacă nu te numeri printre aceia, există şi alte modalităţi prin care te poţi antrena.

Următoarele sunt doar câteva dintre avantajele pe care le puteți obține printr-o acitivitate simplă precum este mersul pe jos.

1. Greutatea dumneavoastră poate scădea

Plimbarea este atât de simplă și plăcută încât nu o echivalăm întotdeauna cu rigorile unei şedinţe de gimnastică și pierderea ulterioară în greutate. Dar am putea. Dr. Weltman, director de fiziologie a exercițiilor la Universitatea din Virginia, spune că “mersul pe jos rapid, atunci când este combinat cu o alimentație sănătoasă, este extrem de eficient pentru scăderea în greutate.” Iar pentru femei, grăsimea adâncă abdominală este prima care scade. În acest scop, țineți minte acest lucru: Practic, o plimbare pe jos de o milă arde 88,9 calorii.

 2. Riscul dumneavoastră de diabet poate scădea

Asociația Americană a Diabetului constată că mersul pe jos scade nivelul de zahăr din sânge, precum și riscul general de diabet.

3. Tensiunea arterială poate scădea

Cercetatorii de la Universitatea din Boulder Colorado si de la Universitatea din Tennessee au descoperit că mersul obişnuit a scăzut tensiunea arterială cu până la 11 puncte. De asemenea, mersul pe jos poate reduce riscul de accident vascular cerebral cu 20% până la 40%, relatează revista Prevention.

4. Riscul de boli cardiovasculare este redus

Un studiu publicat în New England Journal of Medicine a arătat că persoanele care se plimbă cel puțin cinci ori pe săptămână timp de 30 de minute sau mai mult au avut un risc de 30% mai mic de boli cardiovasculare, comparativ cu cei care nu merg pe jos regulat.

5. Digestia se reglează

Unii oameni se bucură de un sistem de digestie care merge ceas, alţii nu. Dacă intrați în cea de-a doua categorie, mersul pe jos poate contribui la îmbunătățirea metabolismului, spune Tara Alaichamy, DPT, terapeut fizic la Centrele de tratament pentru cancer din America. “Unul dintre primele lucruri pe care trebuie să le facă un pacient cu chirurgie abdominală este să meargă pentru că utilizează mușchii de bază și abdominali”, se arată într-un articol publicat în revista Prevention.

6. Oasele tale devin mai puternice

“Consolidați-vă oasele prin exerciții regulate, pentru a evita fracturile, osteoporoza și contracția coloanei vertebrale pe drum”, scrie Katherine în „8 motive pentru a merge la plimbare”. Densitatea osoasă este construită prin exerciții ca mersul pe jos, explică ea, iar oamenii care o fac au oase mai sănătoase și mai puternice decât persoanele care nu o fac, potrivit unui studiu de la Universitatea Oxford.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

More in EU, Oameni
inteligență
Cum putem deveni mai inteligenți fiind mai umili

Psihologi renumiți ai unor universități americane au descoperit în studiile lor că inteligența unei persoane este strâns legată de capacitatea...

Close